Wednesday, January 3, 2007

Latest News **** تازه ها

1- علی پیر حسین لو (الپر) در زمینه این آیین نامه و تاثیرات احتمالی آن، با رادیو صدای آلمان مصاحبه ای انجام داده که می توانید در اینجا بخوانید:


1. Ali Pir Hosseinlou (Alpar) has had an interview with Deutsche Welle Persian service, about the new regulation of Iranian ministry of culture and Islamic guidance and its probable effects; which you can read it hear:

http://www2.dw-world.de/persian/interviews/1.208810.1.html



2. نیما اکبرپور (عصیان)، مطلبی جالب و حرفه ای (همچون همیشه) تحت عنوان " ساماندهی یک بمب گوگلی دیگر" در ارتباط با این آئین نامه و روش های گوناگون برخورد با آن نوشته. بخوانید:



2. Nima Akbarpour (Osyan) has written an interesting and professional (as usual) article, under title “Systematization another google bomb” about this new regulation and possible reactions against it. Read it hear:

http://www.osyan.net/2007/01/post_898.php#more




3. احسان عباسی لیستی از وب سایت ها و وبلاگ هایی را که تا‌کنون درباره این آئیین نامه مطلبی نوشته اند، جمع آوری کرده است. ببینید:

3. Ehsan Abbassi has prepared and categorized a list of websites and weblogs which have published some contents about the new regulation of Iranian ministry of culture and Islamic guidance. Take a look:


http://www.iranianpep.com/2007/01/samandehi_links.html



4. وبسایت روابط عمومی وزارت ارشاد جمهوری اسلامی، حدود 24 ساعت پیش، هک شد. برای مدتی بیش از پنج ساعت، در صفحه اصلی این سایت جمله "کی تو این کاسه ماست خورده" (بصورت فینگلیش) و بشکل لینک های پیاپی دیده می شد. از حدود ساعت 6:30 صبح (10 صبح به وقت تهران)، این سایت غیرقابل دسترسی است.

بدرستی مشخص نیست که چه کسانی مسئول این حمله اینترنتی بوده اند، اما احتمال ارتباط این حمله با آئین نامه جدید، چندان دور از ذهن بنظر نمی رسد.



4. At least it’s about 24 hours that the website of the public relations of Iranian ministry of culture and Islamic guidance has been under an internet raid and has been hacked. For more than 5 hours, the sentence “ki too in kasseh mast khordeh” (who has eaten yoghurt in this bowl) was clearly shown as several links in the main page of the website. Since 06:30 GMT (10:00 AM Tehran time), the website is completely inaccessible.

It’s not clear yet who has/ve been responsible for that internet raid; however a connection between this raid and the new regulation of Iranian ministry is not improbable.



5. و بالاخره اینکه تاکنون تعداد زیادی از وبلاگ نویسان ایرانی از صفحه کبرا دیدن کرده و آنرا به دوستان خود، توصیه کرده اند. ضمن تشکر، خواهشمندیم در صورت موافقت با اقدام پیشنهادی کبرا برای روز 30 ژانویه، در همین صفحه نظر خود را اعلام کنید.

5. And finally, till now a huge number of Iranian bloggers have visited COBRA page and recommended it to their colleagues and friend. Thank you all. Please put your comments and ideas about our proposal for synchronized post on January 30 right here.



 

6 comments:

Anonymous said...

سلام!
ممنون از شما.
فراخوانتون به نظر من خوبه اما شاید کافی نباشه.
نظرتون راجع به ساختن یک لوگو با مضمونی مشابه "من طرح ساماندهی وبلاگ ها و وب سایت ها را تحریم می کنم" یا " مخالفت با طرح ساماندهی..." چیه؟
یک لوگو که وبلاگ نویس ها اونو تو وبلاگشون بگذارند.
و این لوگو می تونه به صفحه ای با نوشته ای در مخالفت و تقبیح طرح ساماندهی لینک بده.
راستی خوبه که این وبلاگ ساخته شده. فقط باید به وبلاگ ها معرفی بشه.
مثلا می تونید توی وبلاگ ها کامنت بگذارید و از اونها بخواهید طرح رو تحریم کنند. آگاهی دادن به همه ی وبلاگ نویس ها در مورد عواقب و ماهیت طرح ساماندهی لازم است.

COBRA said...

دوست گرامی،
با تشکر از نظر شما. در مورد طراحی یک طرح ویژه یا لوگوی مشترک برای قرار گرفتن در پست ویژه همه وبلاگ ها در روز 30 ژانویه، باید بگوئیم که ایده جالبی است. به دلیل اهمیت "سرعت" در نشان دادن واکنش، این کمیته سریعاً این وبلاگ را ایجاد کرد و پیشنهاد روز 30 ژانویه را اعلام کرد. همانطور که می بینید، ما در این وبلاگ از هیچگونه طراحی خاصی استفاده نکرده ایم و تنها علت آن هم، اولویت دادن به سرعت در ایحاد ستاد هماهنگی وبلاگ ها بود. اما در این فرصت بیست و چند روزه، از هر طرح و پیشنهاد جالب و مناسب در راستای هماهنگی هر چه بیشتر وبلاگ نویسان، استقبال می کنیم.
البته بدیهی است که تنها از طرح ها و پیشنهادهایی پشتیبانی خواهیم کرد که کلیه اصول اخلاقی و حرفه ای (از جمله پرهیز از رفتارهای افراطی، توهین آمیز، نژادپرستانه و غیره)را رعایت کنند.

در مورد اطلاع رسانی هم حق با شماست. ما تا حد امکان این کار را انجام می دهیم، اما بدلیل تعداد بسیار زیاد وبلاگ ها (که مایه مباهات و خوشبختی است)، امکان اطلاع دادن به تک تک بلاگرها را نداریم. در این زمینه، از خود شما دوستان و همکاران انتظار داریم که فراخوان ما را به گوش سایر دوستان برسانید. باشد که در 30 ژانویه، حرکتی هماهنگ و با ابعاد بسیار عظیم را در وبلاگستان شاهد باشیم و بتوانیم مخالفت قطعی خود را با چنین طرح های نظارتی، به گوش دولت ایران و حتی جامعه جهانی برسانیم.
با تشکر مجدد از شما دوست گرامی و سایر وبلاگ نویسان عزیز
COBRA

Anonymous said...

سلام دوستان
یه بازی راه انداختیم در مورد همین جریان ثبت کردن وبلاگ ه توی ارشاد اگه خاستید یه سری بزنید و بخونید و اگه لطف کنید و چند نفر رو هم دعوت کنید تا به امید خدا این جریان آخره به خوبی باشه و گل کنه
www.otello.tk

COBRA said...

سجاد عزیز
این پیشنهاد (بازی مشابه یلدا)هم در نوع خودش جالب است. اما دو تا اشکال دارد. اول اینکه ممکن است باعث شود "میزان جدیت و حساسیت" موضوع، کاهش پیدا کند. و دوم اینکه از آنجا که ساختار این بازی، یک ساختار تدریجی است، تاثیر آن (هرچند مثبت)، اما در طول زمان پخش شده و از اثر آن کاسته می شود. لذا به نظر ما، یک اقدام هماهنگ و همزمان، به مراتب تاثیر بیشتری خواهد داشت. صمیمانه خواهشمندیم فراخوان 30 ژانویه را جدی بگیرید و به دیگران هم توصیه کنید.
با تشکر
COBRA

Anonymous said...

من کاملاً موافق هستم با اين کار، و يک پيشنهاد داشتم و اينکه لطفاً يک لوگو طراحي کنيد که حاميان اين طرح اين لوگو را در وبلاگ خود قرار بدهند تا ديگران نيز با اين طرح آشنا شوند...

http://vladimir.blogfa.com

COBRA said...

ولادیمیر عزیز. ممنون از پیشنهادت. در صدد اینکار هستیم. شما هم اگر طرحی برای این لوگو در ذهن دارید، ما رو مطلع کنید.
با تشکر
COBRA